Saturday, February 26, 2011

berbagai...

salam....
baru lagi aku nak update blog ni..
tu pun sebab aku dah keboringan sangat n blom ada mood nak blajar lagi..
sedangkan hari isnin ada test costing.. huhuhu..
mlm ni mesti belajar...
tak nak macam test hari sebelum ni..
hancus macam nak mampus je..
blajar lagi last minit..

btw, aku target sem ni n sem akan datang dapat dean list lagi..
aku nak dapat ANC.. then continue study kat nun jauh di seberang sana..
macam best je kan.. huhuhu..
jeles tengok kawan2 study jauh2..

aku masih ada peluang nak study abroad..
coz uitm dengan berbesar hati beri peluang kat student dia sambung blajar kat oversea..
so, aku pun teruja nak dapat..
but, ada syarat.. mesti dapat cgpa 3.5...
hopefully aku penuhi pointer tu ye..
kalau boleh dapat tinggi lagi dari tu.. amin..
doakan aku.. huhuhu..

bila org tanya kat aku, ' pa cita2 kau?'
aku nak jawab pun jadi serba salah..
kalau nak ikut program yang aku ambik sekarang memang nak jadi akautan..
tp hati aku ni meronta-ronta nak jadi :
1 - pharmacist
2 - pilot
macam best kan kerja dua ni kan.. tp paling aku minat pharmacist..
aku jenis suka main dengan ubat..
huhuhu.. mybe dulu aku mintak program pharmacy tp xdapat coz gred spm aku kot...
alahai.. susahnya.. tp, aku amat bersyukur dengan hidup aku sekarang...
mudah-mudahan dapat jadi PROFESSIONAL ACCOUNTANT..

last monday, lecturer aku cakap master or phd holder untuk account yang nak jadi lecturer dapat jana pendapatan almost RM15,000 per month..
tak masuk elaun apa suma lagi..
ni la yang buat aku berkobar2..
lagipun, parents aku dah support habis suruh aku habiskan study sampai tinggi yang boleh..
huhuhu.. tp takut juga kalau2 nanti kerja tak de..
tp selalunya naluri parents betulkan...
huhuhu.. mana tahu nanti2 aku dapat jd big boss terus..
mengarut la.. yang penting hadapi semua rintangan nak dapat pointer 3.5....


aku rindu kat dia...
tu je aku mampu nak ungkap pasal dia... huhuhu..
' I MISS U SO MUCH!!!! '
last wednesday, aku g buat passport..
hehhe.. teruja.. best tau kalau ada passport..
lpas ni bleh la nak g mane2.. asal ada money je..
tujuan buat passport tu pun ada sebabnya..
special vacation dengan parents saya...
tunggu sampai konfem dulu baru la nak dedahkan erk..

parents aku rancang nak g perlis coz nak attend wedding mak cik saudara(kazen ayah)
macam best je... nak ikut.. g sabah dah tak ikut, jangan la pulak g perlis tak bawa..
time cuti tu.. huhuh..
then, abg aku pun nak kawen dalam tahun ni jugak..
wait n see je la..
bila abg aku dah kawen, so tinggal la aku sorang lagi yang masih single..
huhuh... tengok orang kawen rasa nak kawen la pulak..
bila erk aku nak kawen?? aahaha..
nasib badan.. boyfriend pun tak de..
ada hati nak kawen.. hahahah...
sabar dulu... tak payah nak g cari cinta tu..
kalau dah jodoh, sampailah hajat tu..
n satu lagi..
kalau dah jodoh tersurat, sampailah seru nak bersatu dengan si dia...
hhehhhe..
best kan kalau dapat kawen dengan org yang memang kita sayang..
lebih2 lagi dengan cinta pandang pertama..
aku dah ada cinta pandang pertama..
sapmpai sekarang tak dapat nak lupakan dia.. huhu..
dah la jgan nak merapu pasal benda alah ni...

nak chow dulu...
mandi, solat n blajar.. hheeh..
doa yang terbaik untuk aku k...
sayang korang suma.. muah3..

No comments:

Post a Comment